Projekty „100 let od vzniku Československé koruny“ a „500 let od zahájení Magalhãesovy cesty kolem světa“
- 24.04.2020 02:42
- V předchozím kalendářním roce jsme si připomněli dvě významné události – „100 let od vzniku Československé koruny“ a „500 let od zahájení Magalhãesovy cesty kolem světa“.
100 let od vzniku Československé koruny
Žáci si v hodinách dějepisu prohlédli většinu používaných státovek a bankovek bývalého Československa. Někteří z nich využili možnost získat jedničku z tohoto předmětu a vyplnili pracovní list, kde si pomocí internetu a školní nástěnky procvičili práci s informacemi. Žáci vybraných tříd si zahráli hru vytvořenou k tomuto výročí. V rámci hry se dozvěděli spoustu zajímavostí nejen o československé měně, ale i o naši současné měně a jiných platidlech. Ve výtvarné výchově navrhli vlastní stokorunu a posléze si formou hlasování zvolili tu nejzajímavější z nich. Ti, kteří uspěli v této soutěži, obdrželi sladkosti v podobě československých bankovek a ručně vyrobené placky s motivem československé koruny.
Výsledky výtvarné soutěže:
I. stupeň
1. místo: Helekalová Veronika (5.B)
2. místo: Odstrčilová Viktorie (5.A)
3. místo: Pachlová Štěpánka (5.B)
II. stupeň
1. místo: Kolářová Julie (9.A)
2. místo: Krňávková Ludmila (8.A)
3. místo: Hašlerová Adéla (9.B)
„500 let od zahájení Magalhãesovy cesty kolem světa“.
Tuto významnou událost, starou půl tisíciletí, si žáci připomněli především v hodinách zeměpisu prostřednictvím diskusí a krátkých filmových dokumentů. Na chodbě školy také našli plakátky, které popisovaly průběh této první cesty kolem světa. Každý týden byla zveřejněna sada otázek týkající se vždy jedné z oblastí, kterou Magalhãesova výprava navštívila. Žáci se tak mohli během několika týdnů seznámit s trasou této první cesty a zjistit spoustu zajímavostí o jednotlivých zastaveních. Navíc ti úspěšní si odnesli dvě jedničky a vylepšili si tak průměr ze zeměpisu. V rámci mezipředmětové spolupráce byly pro starší žáky připraveny pracovní listy s otázkami v angličtině, které v hodině zeměpisu s pomocí atlasu vyplnili. Žáci mladších ročníků pak vytvořili myšlenkovou mapu za použití informačních technologií ve webové aplikaci contextminds.com. Výtvarně nadaní namísto myšlenkové mapy vytvořili koláž z obrázků zachycujících Magalhãesovu výpravu či jeho život.
- Zpět na seznam článků
Nejnovější články