To se tak jednou děti v 6.A dověděly, že paní učitelka umí nejen anglicky, ale i španělsky a hned se chtěly také něco přiučit! A proč ne, ostatně „kolik řečí umíš, tolikrát jsi člověkem“. Jednu hodinu angličtiny jsme proto pojali ve stylu „Spanglish“, tedy anglicko-španělsky. Děti si nejdříve připomněly základní anglické fráze, ke kterým se pokusily přiřadit jejich španělské ekvivalenty. Dozvěděly se tak například, že zatímco anglicky pozdraví slovem „hello“ a rozloučí se slovy „bye-bye“, ve španělštině použijí „hola“ a „adiós“. Zkusily se také španělsky představit a říct, že mají někoho rády. Potom si žáci poslechli dvě verze koledy „Rolničky, rolničky“, a to nejdříve anglickou „Jingle bells, jingle bells“, poté španělskou „Cascabel, cascabel“ (někteří se dokonce hned zapojili do zpěvu). V další vánoční písničce jsme zase zjistili, že „burrito“ není jen mexický pokrm z tortilly, ale je to také „oslík“. Nakonec jsme si ještě pustili písničku z krásného filmu Coco, který představuje mexický svátek Día de muertos a samozřejmě si na mapě ukázali, kde všude že se vlastně tou španělštinou domluvíme. A tak už třeba všichni víme, že Amerika není jen Kanada a USA, ale také spousta zajímavých španělsky mluvících zemí. A že angličtina je dnes sice nejdůležitější, ale není na škodu se naučit i další cizí jazyk 😉
Veronika Pechancová